13 februari 2008

Bokrean närmar sig...

... och finns det egentligen något bättre tillfälle att köpa den där kokboken som man gått och sneglat på? Jag har i alla fall spetsat in mig på några speciella böcker och kan inte bestämma mig för om jag ska förhandsbeställa eller inte. Lite av tjusningen är ju ändå att trängas med miljoner andra boksugna!

Leilas guldkant på vardagen
Leila Lindholm
139:- på Adlibris, 184:- på Bokus (ingen reavara)

Lakrits, mint och choklad
Elisabeth Johansson
99:- på Bokus, 151:- på Adlibris (ingen reavara)

Fest: mat för högtid och kalas
Nigella Lawson
57:- på Bokus, 69:- på Adlibris

Italienskt! Hemma hos Johanna
Johanna Westman
69:- på Adlibris, 73:- på Bokus

Och så en okänd men som låter trevlig:

Härliga helger - mat för årets stora helger : påsk, midsommar, kräftskiva, Mårten gås, jul
Charlotta Malhotra och Jessica Staël von Holstein
61:- på Bokus, 69:- på Adlibris

Nu återstår ju att se vad Åhléns har på bokrean... Sedan blir det beställning! Tror jag...


Uppdatering:

Såg just att Amanda Hessers Middag med mr Latte finns hos Adlibris för endast 59:- inbunden, 39:- pocket. Köpte den i augusti och läste i den s k sommarvärmen. Var precis vad som behövdes för att höja humöret! Charmiga historier och inte minst härliga recept (bl.a. macaroni & cheese)! Skynda fynda!

3 kommentarer:

Linn sa...

har faktiskt aldrig sett nåt av leilas program, bara hört mkt om dem. Lakrits, mint och choklad låter ju som en bok innehållande de absolut bästa. kan du berätta mer om den? e d bara bakverk, lr m drinkar o maträtter lr? lite historia bakom d olika tingen?
ja älskar kokböcker av alla dess slag, men ratar dock d flesta då jag tycker många har en gammaldags framtoning vad gäller näringsinnehållet.. god mat och bakverk kan faktikst va någorlunda nyttiga..

Anonym sa...

Jag har förhandsbokat några kokböcker på Bokus, bl.a. Jamies Italien. Minns inte exakt vilka, så det blir en överraskning när paketet kommer! :)

Som bok- och matnörd kan man aldrig få för många kokböcker!

Spralligast sa...

Linn - har beställt boken nu så kan definitivt berätta mer om den om en vecka!

Jenny - eller hur! Man kan aldrig ha för många kokböcker! Jag har faktiskt beställt samtliga ovan nämnda... :)