29 september 2007

Hjorton! Lakrits! Tillsammans?

Jag gillar verkligen hjortron! Den lite bittra men ändå aromatiska smaken... mums, i alla fall med lite socker och grädde till. Dessutom gillar jag lakrits.
Varför skulle då inte en påse Läkerol split med hjortron/lakrits passa mig?

Jag vet faktiskt inte varför men jag gillar dem inte alls. Lakritsen känns mer som salmiak och hjortronsmaken kommer inte alls fram. Tror att jag håller mig till favoriten Orange peel liquorice...

(Dock tycker jag att det är roligt att Läkerol testar nya smaker med inslag från norrländska matkulturen - lakrits/lingon är ju en annan variant. Önskar bara att pastillerna var goda också...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu äter jag sällan Läkerol eller andra såna tabletter men på något sätt försöker man väl hitta nya smaker överallt...och de mest märkliga kombinationer dyker upp. Häromsistones provsmakade jag smaksatt julmust där någon var riktigt god och någon annan inte riktigt föll mig i smaken.

Anonym sa...

Hallon - lakrits tyckte jag va helt okej=) men lite mer traditionell kanske.