24 mars 2012

Ginsengkolor

Jag har fått hem tuggbara ginsengkolor som heter Ginsana tabs och produceras av Midsona. De smakar starkt av apelsin och ska enligt uppgift "höja prestationsförmågan och hålla energin uppe hela dagen". Jag gillar dem även om de är rätt söta. Någon kola då och då räcker för att känna mig en smula piggare - kanske en placeboeffekt, vad vet jag?

Jag har faktiskt inte hårdtestat kolorna eftersom vårljuset har samma uppiggande effekt på mig! Jag brukar heller inte använda dylika produkter. Dock kommer jag strax att ha möjlighet att testa kolorna på riktigt eftersom vi ska iväg en sväng till en annan tidszon. Jetlag - hejdå! Eller? Vi får väl se. Jag tycker som sagt att smaken på kolorna är helt OK vilket kanske gör dem till ett bra alternativ till andra ginsengprodukter.

Enligt pressmeddelandet säljs kolorna på ICA och kostar ca 99 kr för 30 st. Rekommenderat dagsintag är 2-4 kolor vilket innebär max 200 mg ginsengextrakt.

Inga kommentarer: