15 februari 2011

Spicy honeybush

Som variation till andra röda teer köpte jag för ett tag sedan en påse "spicy honeybush" - ett riktigt lyckokast visade det sig! Honungsbarken (som ju framgår av namnet) ger teet naturlig sötma i lagom mängd. Bäst av allt: teet kan dra hur länge som helst utan att bli beskt!
Jag gillar också kryddigheten som kommer av kanel, kardemumma, ingefära m.m. Dessutom är tebitarna lite större än till exempel rooibos så de smiter inte ur tesilen lika lätt. Bara pluspoäng alltså! Lite dyrare än rooibos, där jag köper kostar det 45:-/hg (men det är det värt!)


- Posted using BlogPress from my iPhone 4 -

1 kommentar:

Mimmi sa...

Oh, Det här teet är jättegott, jag satt just och drack det teet vid datorn och sökte på det. Då kom jag till din sida. Skulle bara säga det.