13 februari 2011

Gamla godingar

Varje vecka har jag höga ambitioner och sätter ihop en matplaneringslista. Med största sannolikhet (och nu förlitar jag mig på de senaste årens resultat...) följer jag listan till ungefär 20 procent, dvs. 1 eller 2 av de måltider som skrivs upp genomförs som planerat. Annars ändrar jag mig när jag kommer hem och ser vad som finns i kylen, vilket säkert inte är helt ovanligt!

Den här veckan gör jag listan offentlig för jag tänker mig ett nytt angreppssätt. Jag har nämligen sjukt många kokböcker hemma. En del av dem bläddrar jag i rätt så ofta, en del har förpassat till bokhyllans glömska. Den här veckan ska gamlingarna ut i ljuset och jag har valt middagar lite slumpmässigt utifrån fem av böckerna. Däremot tänker jag inte skriva vilken dag jag ska laga dem (för det kommer jag inte att hålla i alla fall...)!

Alltså: det blir en matvecka med mestadels vegetariska inslag och snabblagade rätter som passar för vardagskvällar!

1 kommentar:

Therese sa...

Jag är värdelös på att använda våra kokböcker. Borde gå på dom lite mer. Tack för inspirationen:)

Försökte förresten svara från jobbet på ditt "tips på mat innan träning"-inlägget, men det gick inte. Keso är en hit. Bär,frukt, avokado eller vad man hittar att ha till.

Sen har jag ju blivit beroende av Celsius-drycken. Inte för att jag verkligen tror att den "trollar bort kalorier" utan för att den ger en extra energikick för träningen. HELA träningen. Den är kanon! Har du testat den?

kramar (och hoppas på recension av filmen:)