03 februari 2011

Snabb energipåfyllning

Ett par dagar i veckan går jag raka vägen från jobbet till gymmet utan att ha många minuter över! Jag gillar inte att trycka i mig sockerstinna barer som ofta mest liknar godis. Banan? Nja, vill ha något matigare!

Tur då att jag har bunkrat upp med några enkla snabba mellanmål på jobbet som gör att magen inte börjar kurra under träningen och att jag faktiskt orkar gymma ordentligt. Riktig middag blir det såklart efter träningen!

Favoriten just nu: keso (ekologisk såklart) med tinade hallon. Allra godast med en gnutta vaniljpulver i men vem har det på jobbet?

Andra godsaker som snabbt ger mig energi och som går bra att förvara på jobbet:
- Ett par Finn Crisp fullkorn med cream cheese och paprika
- havregrynsgröt i mikron, går på ett par minuter, gärna äppelbitar i
- knäckemacka med ost
- en liten näve naturella cashewnötter (eller saltrostade mandlar... mmm... men de är nog mer snacks...)

Ge mig gärna tips: vad äter ni innan träning?


- Posted using BlogPress from my iPhone 4 -

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Två skivor falu rågrut, keso, 1/2 avokado, 1/2 tomat. Gör mackor av detta och toppa med örtsalt. Min storfavorit!

Lotta sa...

Jag kör också mycket med keso just nu. Antingen med bär/apelsin eller denna variant:
Keso, ett kokt ägg (tärnat), en skiva skinka (i strimlor) en tsk senap. Det rör jag ihop på morgonen och slevar i mig innan träningen. Man står sig riktigt bra. På jobbet finns det dessutom alltid knäcke och någon mjuk ost.

En avokado med keso i "hålet" är också gott, speciellt med santa marias fiskkrydda (!)