15 maj 2010

ProViva till frukost?

Häromdagen fick jag hem två nya ProViva fruktdrycker att testa. Dryckerna finns i flera smaker och jag fick blodapelsin/aronia och grapefrukt/litchi. Tanken är att de ska drickas till frukost istället för juice. Vi har ganska ofta antingen blodapelsin- eller grapefruktjuice hemma eftersom jag gillar den lite bittra smaken hos grapefrukt och syrligheten i blodapelsin. Därför trodde jag att jag skulle gilla ProVivorna men jag blev tyvärr besviken.

Grapefruktvarianten smakar nästan bara litchi och är alldeles för söt för min smak. Smaken av blodapelsinen är lite mer framträdande men drycken smakar ändå mest av något annat sött som jag antar är aronia. De här ProVivorna smakar helt enkelt inte fräscht och syrligt nog för mig för att vilja köpa hem dem till frukostbordet. Synd faktiskt - det är ju aldrig fel med lite extra av bra bakterier!

Bild från www.proviva.com

Inga kommentarer: