31 mars 2009

Snabb pasta med tonfisk och chili

Den här snabba pastan är jag faktiskt riktigt stolt över att ha lagat. Inte för att den på något sätt är svår, inte för att den finns med (dock inte riktigt som jag gjorde den) i Under valnötsträdet utan för att jag inte gillar tonfisk. Inte inlagd tonfisk i alla fall. Nu använde jag tonfisk i vatten och det som först luktade som något som jag skulle ge katten blev ändå till ett helt OK tillbehör till pasta. Kan kanske vara för att sardeller, chiliflingor och persilja hjälpte till att gömma tonfisksmaken lite... Nåja, snabb vardagsmiddag helt enkelt och dessutom ytterligare en konservburk från längst in i skafferiet som användes.


Pasta med tonfisk och chili
(2 port)

2 portioner pasta (gärna ljus fiberpasta)
1 burk tonfisk i vatten
4 sardeller
Chiliflingor eller hackad chili
Olivolja till stekning
2 tomater
1 näve bladpersilja
Peppar

Koka pastan. Låt tonfisken rinna av. Hacka sardellerna fint och fräs i lite olivolja. Tillsätt chiliflingorna och tonfisken och fräs lite till. Hacka tomaterna och persiljan grovt och rör ner i tonfiskblandningen. Ös i pastan och rör runt. Servera direkt.

Inga kommentarer: