23 september 2008

En latte till lunch...

Hade ett frisörbesök inbokat idag kl 12. Pga. otroligt dålig tidsplanering fick jag springa förbi 7/11 och köpa något snabbt att äta på vägen. Och vad valde jag då? Valde jag den nyttiga smoothien och en grov bulle? Eller kanske en korv? Eller varför inte en banan och en drickyoghurt? NEJ. Mitt dåliga jag valde en stor latte och en kanelbulle...

Jag fick bullen i en påse och lattemuggen i handen och går raskt vidare mot frisören. Hör så en liten duns och ser förvånat en bulle på marken. En gubbe som går förbi anmärker "ja, där ligger den ju bra"... Tar upp bullen, ska slänga den så lägger den i påsen så länge och tar några steg till. Duns. Bullen i marken igen. Börjar ana oråd. Tittar på påsen - hål i hela botten. Tack 7/11 eller var det kanske "divine intervention"? Hellre ingen lunch än en värdelös lunch.

Alltså. Ingen kanelbulle för mig. Hade jag inte haft ett kvällsmöte som just avslutades hade jag gladeligen bakat de här kanelbullarna med massor med kardemumma i fyllningen... Mums!

Inga kommentarer: