20 augusti 2008

I Lund och sugen på latte?

På Kyrkogatan - mittemot universitetshuset och nära anrika konditori Lundagård - ligger en kafélokal som har bytt ägare några gånger de senaste åren, dessutom bytt namn. Sedan något år finns där Il Café d'Italia. Jag blev inlockad av skylten på gatan för en snabb latte på språng, och läste lite senare att baristan (tillika ägaren) nyligen vann Gevalia Coffee Award 2008 för sitt engagemang och kunnande. Detta bottnar ju för en härlig latte, och det stämmer! Jag har t.o.m. lämnat mitt älskade Espresso House åt sitt öde (även om jag saknar bakverken lite) vilket är en bedrift eftersom jag har köpt en latte om dagen där på vägen till jobbet under flera år... Nu blir det istället en takeaway-latte för 20 kr (stor) eller 15 kr (liten) på Il Café d'Italia var och varannan lunch. Riktigt gott kaffe - rekommenderas starkt! Mackorna är också goda!

Inga kommentarer: