24 juli 2008

Inspiration från Fjällbacka till Kenya

Jag har redan alldeles för många kokböcker. Ofta tittar jag i högen (hmm... högarna...) och hittar böcker som jag totalt har glömt bort. Ändå blir jag frestad av någon härlig bok nästan varje gång jag är inne i en bokhandel. Dock planeras nu en kökstillfixning och då vet det logiska i mig att det inte är läge att köpa ännu fler böcker som ska packas ner, släpas runt och sedan packas upp igen. Sådan tur då att några av de böcker som jag spanar mest på just nu har bra och informativa sidor att tjuvläsa några recept på!

Kolla bara:

- Matsafari (en kokbok från en resa i östra Afrika) av Liza Ilskog och Anna Wahlberg - varför inte testa dadlar i bacon eller fisk i bananblad?

- Niklas smaker av Niklas Ekstedt - kanske en tomat- och currysoppa kan passa?

- Smaker från Fjällbacka av Camilla Läckberg och Christian Hellberg - matjesillscheesecake låter ju spännande!

Inga kommentarer: