26 juli 2008

Chokladte?

Häromdagen vandrade mina fötter in på en hälsokostbutik i storstaden Malmö. Jag letade inte efter något speciellt men min blick föll direkt på hyllan med Kusmi-burkar. Kusmi är ju ett sådant där exklusivt "trendigt" te just nu och jag har faktiskt varit lite nyfiken. Dock har priset avskräckt mig hittills för priset är ungefär i paritet med ryktet...

Hur som helst, den här butiken sålde Kusmi-te i lösvikt. Visserligen fick jag inte en fin liten burk (som på bilden till höger) men jag fick med mig hem 50 g Kusmi chocolat-epices (spicy chocolate alltså) som avnjöts samma kväll.

Jag har smakat chokladtéer förut med varierande framgång men det här är faktiskt en höjdare! Lagom mycket chokladsmak men ändå en stark ton av te i botten. Kryddorna känner jag inte så mycket av men det gör inte så mycket. Sedan vet jag inte om det är värt ett hektopris på drygt 70:- men det är kul att ha testat och 50 g räcker till ganska många koppar!

1 kommentar:

Chimairan sa...

åh vad gott det lät! har provat chokladte och blivit besviken, men å andra sidan kostade det inte 70 spänn hektot heller, det kanske är det som behövs ;)