25 maj 2008

Aloha Polly!


För att fortsätta på temat godisrecensioner hittade jag idag en påse med Polly i ny smak. Polly brukar ju ha olika smakvarianter under året (senast var det väl X-mas collection med ett flertal mer eller mindre goda smaker) och den här varianten ska smaka hasselnöt resp. kokos. Går ju inte att låta bli att köpa helt enkelt!

Första intrycket av smakerna? Hasselnöt är mild i smaken men helt OK med god eftersmak. Däremot är kokos god vid första tuggorna men eftersmaken gillar jag inte alls, den känns alldeles för kemisk. Eftersom godisarna är med ljus choklad båda två och därmed svåra att identifiera slutade det med att jag och mannen tuggade oss igenom alldeles för många Polly i hopp om att hitta en hasselnötssmakande för att få bort "kokos"-smaken ur munnen. Detta sagt är det ju kul med variation i tillvaron så jag hoppas att Cloetta fortsätter med sina smakodysséer för att hitta de riktiga fullträffarna. Till dess håller jag mig dock till Polly cappuccino/mint där ingen av smakerna gör mig besviken.

1 kommentar:

ingegerd sa...

jag va lite också skeptisk när jag såg den påsen,är väl inte så förtjust i cocos...
jag har mejlat till darings bakers så jag få se hur det går!