21 maj 2008

Säsongsanpassad Center

Såg en ny variant av klassiska Center idag i affären - Center Season Strawberry, lemon & chili - och var ju helt enkelt tvungen att testa (ack, denna briljanta placering vid kassan...). Förra årets smak med päron gillade jag hur mycket som helst men den här... nja, vet inte riktigt. Jag har nämligen svårt för kombinationen ljus choklad/jordgubb (däremot fungerar mörk choklad/jordgubb resp. ljus choklad/päron alldeles utmärkt) och den här chokladbiten smakar mycket jordgubb! Citronen märkte jag inte så mycket av men chilin kom med eftersmaken, precis lagom starkt. Även chili gillar jag dock bäst i kombination med mörk choklad. Sammanfattningsvis får den här Center-varianten godkänt men inte mycket mer, och jag kommer nog inte att köpa den igen. Jag lägger hellre mina pengar på en god mörk choklad med touch av chili.

3 kommentarer:

Jassu sa...

Åh, den ser god ut!!

ingegerd sa...

Det ser och låter gott!!

Sofhie sa...

Min kille blev också nyfiken på denna, så vi provsmakade den i tisdags. Smakade bättre än väntat, speciellt chilieftersmaken, men som dig kommer jag nog inte äta den igen. Päron var bättre!