04 december 2007

Polly X-mas collection

Lyckan var stor när jag idag hittade en ny sorts Polly på butikshyllan: X-mas collection med smakerna glögg, saffran, kanel, marsipan, knäck och vanilj. Min vana trogen kunde jag inte hålla mig till att äta en liten Polly i taget - nej, nej, en hel näve på en gång.

Första intrycket av blandningen: choklad. Andra intrycket: många smaker på en gång, svår att särskilja någon. Tredje intrycket: men usch, vad är det som smakar så där äckligt? Fjärde intrycket: hmm, nog bäst att ta en i taget.

Jag fortsatte min exkursion in i Pollypåsen och kom fram till följande:
- glögg, knäck och vanilj är ganska menlösa i smaken men goda
- saffran och kanel är starka i sina smaker men smakar verkligen saffran resp. kanel!
- marsipan är nog bland det äckligaste jag ätit i godisväg, smakar konstgjort och starkt

Alltså: blandade betyg för X-mas-Polly! Det som gör det lite svårare är ju att man aldrig vet vilken smak man kommer att äta härnäst, de går ju inte att särskilja! Vill man ha lite spänning i godistillvaron så visst, kör på. För min del tror jag att jag håller mig till de mer välbeprövade Pollysmakerna - jag känner fortfarande smaken av saffran och marsipan... två timmar efter provsmakning.

Inga kommentarer: