13 mars 2008

Eko-ICA

Tog en liten provianteringssväng förbi ICA på vägen hem från jobbet men fastnade framför den ekologiska hyllan. Eller vänta lite, de ekologiska varorna har ju funnits ett tag men nu verkade sortimentet ha utökats betydligt! Inte nog med att ICA har startat sin egen eko-linje utan jag stod framför flera hyllmeter med produkter från bl.a. Kung Markatta. Sådant ska uppmuntras, därav följande inköp:

Billigt? Njae, det vet jag inte men många bäckar små som sagt... Dessutom är det inte mycket dyrare än motsvarande varor, tror dock inte att svart ris finns hos så många leverantörer. Ett löfte till mig själv är att försöka välja rättvisemärkt och ekologiskt/KRAV-märkt när jag kan och vill (och det är nog viljan som allt för stora prisskillnader främst påverkar, tänker t ex på Renée Voltaires produkter...). Kan jag dessutom hitta lite "roligare" produkter såsom det här svarta riset är ju allt vunnet. Nu ska jag bara hitta på grejer att laga med jordnötssmöret och riset också, återkommer.

1 kommentar:

Tusset sa...

Håller också på att "byta" till ekologisk mat. Försöker att handla all frukt+grönt i ekohylla iaf.

Ang. RV priser, så håller jag verkligen med! Tyvärr så har jag provat hennes fiberlakrits och blivit helt fast... tur att det är så dyrt att man inte kan köpa så mkt.. :)