08 december 2007

Boktips inför julen

Trots att kökets hyllor bågnar av kokböcker blir jag lika lockad av någon eller några frestande färgglada hungerframkallande fotofylld skrift vid varje besök i en bokhandel. Kanske dags för några tips inför julen? De här frestade mig idag...

Vegetariskt: mat från Trädgårdscaféet Slottsträdgården Ulriksdal
99:- Åhléns, 109:- Bokus
En av de få böcker jag kan bläddra i och gilla nästan varje recept! Allt från zucchinisoppor till rödbets- och chokladkaka. Mums! Billig dessutom.

Modern asiatisk mat
99:- Åhléns, 109:- Bokus
Gillar att författarna har gjort härliga asiatiska rätter med svenska ingredienser. Alldeles för ofta är kokböckerna om asiatisk mat gjorda i ett engelskspråkigt land och sedan direktöversatta. För mycket krångel med ingredienserna gör att jag tröttnar eller inte ens börjar laga, men här blir jag lockad direkt. Också billig!

Nigella Express
Nigella är Nigella. Magert? Nej. Gott? Japp!
198:- Bokus

Två systrars söta
Systrarna Eisenmans klassiker. Mums.
176:- Bokus

Inga kommentarer: