08 oktober 2007

Knäckebröd med nyttigheter?

Efter att ha ätit ett paket av Saltå kvarns dinkelknäckebröd skulle jag köpa nytt men inte fanns det sådant på Coop Forum inte. Alltså fick jag improvisera och kom hem med Wasas solruta med spelt och dinkel. Enligt reklamen ska det vara ett "modernt, morgonpiggt knäckebröd." Vet inte hur modernt det är med ett bröd som är bakat på stenåldersvetet dinkel men OK då. Smaken är väl ändå det viktigaste.

Och hur smakar det då? Jodå, knaprigt med en ganska fyllig smak. Inte det godaste knäckebröd jag ätit (gillar Saltå kvarns mycket mer!) men funkar. Vad som dock inte funkar för mig är smuligheten! Jag åt relativt försiktigt men har ändå smulor över hela soffan nu.

(Inser förresten nu när jag läser på förpackningen att vetemjöl är huvudingrediensen. Jag i min enfald trodde att det skulle vara dinkel...)

Inga kommentarer: