11 juli 2007

Pestopasta

Dagens middag var god och snabblagad så den tål att tipsas om. Vad den inte var är... fotogenisk. Försök ni att fota pasta under en avlägsen vardagsrumslampa när det regnar för mycket för att ta in örter från balkongen och portionen redan är halväten. Alltså inget foto men däremot snabba tillagningsanvisningar. Hur enkelt som helst.

Koka pasta av valfri sort. Låt rinna av. Stek lite av det som finns i kylen - t ex grillad paprika, lök, purjolök, strimlad fläskschnitzel, skinka, soltorkade tomater - i en stekpanna. Tillsätt matlagningsgrädde och (här kommer smaksättningen) en stor klick pesto. Koka en liten stund. Blanda i pastan, ev. några färska örter om det inte regnar för mycket och servera genast. Smula gärna lite fetaost över... mums.

Kan faktiskt inte bli enklare. Alla middagar behöver inte vara så himla avancerade. Ibland är mat snabbt helt enkelt prio.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter gott! Jag behöver verkligen variera mina pastarätter, så detta ska provas! Jag får ta och köpa pesto någon gång, vet faktiskt inte om jag någonsin smakat det... Värt att notera är att jag numera älskar fetaost, för bara ett år sedan vägrade jag äta det. Duktigt va?