03 maj 2007

Åk till Tirup!


Var på Tirups örtagård utanför Staffanstorp i helgen. Brukar åka dit några gånger varje sommar och det slår liksom aldrig fel! Mannen åt en smarrig rund cheesecake (jag kom inte på att han skulle fota den förrän några tuggor var tagna... därav bilden ovan) med blåbärstopping. Och jag, jag fick mig en chokladzucchinikaka... mums! Så saftig och god! Borde inte vara så svårt att fixa själv ju - chokladkaka med riven zucchini i och lite chokladglasyr ovanpå... Det är faktiskt det jag gillar mest med Tirups örtagård - de har alltid roliga kryddor/örter/grönsaker i kakorna. Dessutom har de goda smörgåsar, gott kaffe OCH en superbra plantträdgård full med örter att köpa med sig hem! Och så ett litet hus med prylar och matprodukter som chutneys och senap! Kan det bli bättre liksom? Väl värt ett besök!

(Återkommer med chokladkaksrecept efter att jag fixat ihop och testat något... kanske lite mynta i vore gott också? Hmm... här ska experimenteras!)

Inga kommentarer: