02 maj 2007

Äntligen en god hummus!


Har försökt göra hummus några gånger och inte varit helt nöjd. Ibland har det blivit för kornigt, ibland för torrt, ibland för smaklöst... Men nu tror jag att jag har hittat min favorit faktiskt! Säkert inte helt enligt konstens regler eftersom hummusen innehåller yoghurt men god och det är väl huvudsaken? Receptet (och bilden) är ursprungligen från Arla! Nu lite bröd till detta och snabba middagen är fixad!

Hummus
(4 port)

1 burk kikärter (400 g)
2 msk olivolja
1 dl matlagningsyoghurt
1 pressad vitlöksklyfta
1 krm mald spiskummin
1/2 tsk salt
1 krm grovmalen svartpeppar

Skölj kikärterna och låt dem rinna av. Mixa alla ingredienser med mixerstav.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart är det så, spelar roll hur receptet är, bara det är gott. Min mamma är en riktigt hejare på Hummus och den har iofs ingen matlagningsyoughurt i men som sagt bara det är gott :)

Anonym sa...

Kan tänka mig att det blir gott med lite yoghurt i! Ska prova nästa gång! :)