03 mars 2007

Tina till fyndpris på Coop!


Under en mycket snabb inköpsrunda på Coop Konsum (heter det så? Bara Coop? Bara Konsum? Hur som helst) föll mina lystna blickar på det lilla bokreabordet som faktiskt fanns alldeles bredvid frukten. Bland högar och staplar av allehanda barn- och faktaböcker och s k skönlitteratur låg några böcker med ett ansikte på omslaget som jag kände igen: Mat-Tina. Jag har väl inte varit ett superfan av Tina men idag bläddrade jag i alla fall lite i "Jättegott Tina" (fånigt namn på kokbok dock!) och hittade en hel del som var värt att titta närmare på. Och med ett pris på 29:-, hur skulle jag kunna låta bli? (Speciellt när mannen betalade...). Alltså fick Tina följa med hem. Och nu har jag granskat. 55 recept varav de allra flesta är intressanta. Som exempel kan ju nämnas:
- Saltimbocca på kyckling med speltvete, sparris och soltorkade tomater
- Hjortstek med vinägerfläsk och kompott på potatis och äpplen
- Chokladmousse med passionsfrukt och päron
Men ikväll blir det inget av detta! Ska nämligen mumsa på räkor med citron/lime, sweetchilidip och varmrostad baguette och så vaniljglass med varma hallon och chokladsås till efterrätt! Är det schlager så är det!

Inga kommentarer: