27 februari 2007

Lycka!

Även om jag inte direkt älskar att trängas med femhundra miljoner reahysteriska människor så var en liten stund på bokrean vid lunchtid faktiskt värt det idag: hittade nämligen inte en utan två böcker som jag längtat efter:


1) Rosendals trädgårdscafé med recept av Monica Ahlberg m.fl.
Nu ska här bakas!
(99:- på Åhléns och Akademibokhandeln)



2) Under valnötsträdet av Anna & Fanny Bergenström
Gillar redan uppdelningen i recept utifrån smak - citron, chili, ingefära... mums. Återkommer säkerligen med recept!
(198:- på Åhléns - tredagarspris 27/2 - 1/3 - annars 298:- tror jag)

2 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Åh, jag älskar rosendahls-boken! Speciellt bilderna.. Så fina!!

Anonym sa...

Jag har inte varit på bokrean en enda gång i år! Skandal! Jag har nämligen inte haft tid att gå i affärer, förutom förra söndagen när jag lyckades ta mig till Nova 1 timme innan stängningsdags. Men då var jag dum nog att prioritera kläder framför böcker :-P