20 februari 2007

Heja semlan!


Så här mot slutet av fettisdagen kan jag ju konstatera att Konditori Lundagårds semla lätt spöade Mormors bageris semla! Har nämligen smakat dem båda idag och trots att Lundagårds variant serverades utan varm mjölk till så var den ändå överlägsen. God smak på mandelmassan, lagom mycket mandelmassa och lagom söt grädde i en fluffig bulle!
(Nu känner jag mig för övrigt riktigt nöjd med semlor för den här veckan. Hörde att Bert dragit på semmelkonsumtionen från några om dagen till några i veckan. Fatta att äta tre semlor om dagen...! Skulle ju snart se ut som en semla ju!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ätit...EN semla i år!! Jag borde skämmas. Men semlan Mattias köpte till mig smakade så konstgjort att han själv inte ens åt upp hela. jag tvingade naturligtvis i mig den men smaken av diskmedel (vilket var det närmaste mandelmassan smakade) stannade kvar länge. Efter det har jag helt enkelt inte varit sugen. Bra för kroppen- dåligt för en gottegris-image som min!:) kramis

Anonym sa...

Jag har inte ätit en enda semla i år :-( Illa! Men å andra sidan finns det annat som är godare, så jag klarar mig ändå! Jag har aldrig ätit semla med varm mjölk (hetvägg heter det väl?), är det gott? Föredrar du det framför att äta den "som vanligt"?

Spralligast sa...

Lätt hetvägg framför torr semla! Gillar hur mandelmassan och grädden blandar sig med mjölken liksom!

Anonym sa...

Ojoj. Jag vet inte hur många semlor jag ätit denna säsongen, men en hel del har det blivit (smask!). Fördelen med att äta sunkiga semlor (som den gamla torrbullen med hård, gulnad, lite suraktig grädde från 7-eleven på Sturup) är att man verkligen uppskattar de andra. Men lite jobbigt blir det onekligen om man börjar med en rutten en, som Therese verkat råkat ut för :o