27 augusti 2011

God chokladglass - men var är kokosen?

Förra helgen pausade vi med glass i gassande solsken. Idag tittar jag på gråa moln från soffan och... ja, pausar med glass! Frågan är väl om det är en paus egentligen, men glass äter jag i alla fall! Den här gången skiftar vi leverantör och testar en glass från Ben & Jerry's! I samband med att Ben & Jerry's samtliga produkter som säljs i Europa ska bli rättvisemärkta fick jag tillfälle att prova den förhållandevis nya smaken Coconutterly fair. Glassen beskrivs med innehållet chokladglass, kokoskolasås och chokladknäck.


Jag läste inte på förpackningen innan jag öppnade paketet och förväntade mig en ljus kokosglass, inte en mörk chokladglass. Faktiskt har jag fortfarande, efter provsmakning av några skedar... eh... nästan halva paketet, svårt att känna kokossmak överhuvudtaget! Tydligen ska kokosen finnas i kolaswirls. Jag som gillar kokos tycker nog att Ben & Jerry's kunde ha dragit på med lite mer kokos, speciellt som glassen heter Coconutterly fair! Däremot är chokladglassen lika god som vanligt.

Bra initiativ med att göra alla produkter rättvisemärkta tycker jag! Är dessutom produkterna riktigt goda så blir det ju ännu bättre! Coconutterly fair är en god chokladglass, men förväntar du dig stark kokossmak kommer du nog tyvärr att bli besviken.

Inga kommentarer: