14 september 2009

Gratis choklad

Alla ni som köper tidningar i matbutiken har kanske sett att Amelia den här gången bjuder på en present: en chokladkaka av märket Anthon Berg. Smart marknadsföringsknep för båda tror jag eftersom jag faktiskt köpte tidningen mest för chokladens skull... En ny sorts choklad får ju inte gå otestad!

Först efteråt läste jag vilken sorts choklad det var: 72 % med smak av jordgubb och apelsin. Tyvärr förstår jag inte tjusningen med små små små jordgubbsbitar i choklad (däremot gillar jag att doppa jordgubbar i mörk choklad). I just den här chokladkakan syns jordgubbsbitarna tydligt men smakar desto mindre. Apelsinen smakar mycket mer, nästan lite väl mycket faktiskt. Kanske god i en chokladkaka till jul? Till dess... nej tack. Jag håller mig till sea salt och kanske lite blåbär då och då!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Är inte heller förtjust med jorgubbsbitar i choklad, däremot mintkrokant kan vara smaskens!
Då ska jag inte testa denna choklad! Tack för det! :)
//Ia

Anonym sa...

Jag fick mango/grape i min amelia

Anna B sa...

Jag smakade blåbärsvarianten och var inte så värst övertygad (dock utan Amelia). Parfymerat värre, påminde lite om smaksatt mineralvatten.

Katrin sa...

Kolla in Lindt´s hemsida och få mer gratis om du vill slippa Amelian;)