25 februari 2009

Lakritste

Jag dricker rätt så mycket kaffe om dagarna, alltid med mjölk. Därför är det skönt att på eftermiddagarna bryta av lite med en härlig stor kopp te. På jobbet har jag en gigantisk höganäsmugg som håller teet varmt länge.

Vad gäller tesorter har jag testat mig fram vad som funkar bäst just då. Hemma är det mycket rooibos som gäller, och på förmiddagarna gillar jag nog smaksatt grönt te bäst.

Eftermiddagsfavoriten just nu är Yogi tea licorice som förutom mycket lakritsrot också innehåller kanel, ingefära och många andra kryddor. Riktigt gott! Lakritsroten gör nämligen att det smakar lite sött så det behövs inget socker! En påse räcker till den gigantiska tekoppen. Billigt är det kanske inte - 41 kr för 15 påsar - men jag tycker att det är värt det, speciellt eftersom teet är ekologiskt odlat.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Åh, den måste jag köpa nästa gång jag handlar! Har provat några andra av Yogiteerna, och de är goda! Men lakrits - det kan inte bli bättre- det är ju min favvosmak!!! Det här ska bli spännande!!!

Anonym sa...

Tack för tipset! Blev sugen att prova lakritsvarianten nu. Jag som dricker te lika mycket som du kanske dricker kaffe gillar omväxling :)

Anonym sa...

Lakritsvarianten måste jag nog prova. Har du provat Yogi Choco? Ett fantastiskt te med smak av choklad och kryddor.