22 oktober 2008

Choklad med kardemumma och vitpeppar

Idag hittade jag en ny sorts choklad vilket alltid piggar upp en molnig onsdag! (Eller egentligen så vet jag väl inte om den är ny i butiken men den var ny för mig!) På bilden kanske förpackningen ser "normalstor" ut men den innehåller faktiskt bara 30 g eller fyra avlånga bitar, och kostade 14:90. Det spännande med den här mörka chokladen från Dolfin är att den innehåller dels vitpeppar, dels kardemumma.

Kardemumman märks direkt men på ett behagligt sätt. Vitpepparen är inte lika uppenbar men efter några sekunder känns en "stickighet" som jag i alla fall härleder till pepparen. Spännande smak helt enkelt! Det fanns flera intressanta smaker att välja på men den här gillar jag! Smaken av en bit räcker dessutom länge och passar utmärkt till en kopp kaffe.

Inga kommentarer: