17 juni 2008

Lycka i en påse... eller två

Ett eftermiddagsbesök på jobbets vägnar i Malmö avslutades med shopping på Möllevångstorget. Såklart. Det har ju blivit ett måste på alla Malmöturer, oavsett vad det ursprungliga målet är. Idag hittade jag allehanda godsaker, inga konstigheter men väl värda de få slantarna de kostade. En del av grejerna hamnade i dagens middag, en kyckling i grön curry (återkommer med receptet).

Ärtaubergine & okra

Kishmish (gröna russin)

Dessutom fick ett paket vårrullepapper, 1/2 kg fetaost (för 20:-!) och några hekto soltorkade oliver följa med hem... och en liten lycheejuice...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det det där som kallas äggäpple? Det var något liknande i min thaicurry igår, jag gillade det inte! Konstigt, för jag verkligen älskar aubergine..

Spralligast sa...

Kan säkert vara samma sak! Lite bittra och kan vara lite hårda. Smakar inte alls som aubergine tycker jag...

Martin sa...

Det receptet vill jag gärna läsa :-).
Trots att jag köpt hem och provat okra så många gånger får jag aldrig den att komma till din rätt.

/Kajs son