19 juli 2007

Het ananas med kokos

Köpte en för mig ny mattidning på lunchen - Vår bästa mat. Hade de andra tidningarna i utbudet... därav denna.

Tyvärr kan jag inte säga att det är min favorittidning i matsektorn. T ex utlovade framsidan "muffins de luxe" vilket visade sig vara vanliga muffins med lite glasyr och strössel ovanpå. Att dessutom kalla strösslet för "karamelltopping" var väl lite på gränsen... Hade väl varit roligare att ha recept på smarriga fyllda muffins med roliga smaksättningar och toppingar. Hur som helst, ett recept jag faktiskt fastnade för ingick i tidningens thaispecial.

Ananas med chili och kokos

Skär en ananas i greppvänliga bitar. Hacka en röd chili fint (ta bort kärnorna först), lägg i liten skål. I en annan liten skål, häll 2 msk kokosflingor. Doppa ananasbitarna i chilin och kokosen efter smak och ät!

(Haha! Läste just på tidningens reklamsida för annonsörer att "Med Vår Bästa Mat når du moderna människor mellan 30-50 år som vill ha nya kulinariska upplevelser.Och du når dem på ett synnerligen smakfullt sätt". Måste vara för att jag bara är 28 som jag inte fann tidningen så kreativ då...)

Inga kommentarer: