17 juli 2007

Go Gordon!

Just nu är TV 3 min favoritkanal. Inte för att de har världens sötaste gamla reklamsång utan för att de visar andra säsongen av Hell's Kitchen varje måndag-torsdag kl 19. Perfekt tid för middag framför tv:n. Har nog fått en ny idol faktiskt. Utöver Gordon Ramseys strävan efter perfektion och hans oändliga förråd av svordomar så tycker jag att det är befriande att se riktiga köksmänniskor (som faktiskt har jobbat i kök största delen av livet) göra fel! Att misslyckas! TV-kockar är oftast alldeles för perfekta annars.

Men jag tror att det är tur att Hell's Kitchen inte sänds på helgerna. Mannen behöver nämligen vila då... Har gjort illa mig i handen lite och därför övergått till att övervaka matlagningen och ge ständiga direktiv och (glada) tillrop... Igår började han nästan gråta. Hmm. Hoppas på att det var lökens fel men undrar om det inte var en blandning...
(Blev ni nyfikna på Hell's Kitchen? Kolla en sammanfattning här!)

1 kommentar:

Tusset sa...

Jag gillar elaka kocken!