15 maj 2007

My cup of tea

På kvällarna blir det ofta en kopp te till 21-tv:n (hallå, ni vet ju lika väl som jag att alla bra serier pågår 21-22...). Hur som helst så har jag letat efter ett gott kvällste ett tag. Det ska inte innehålla koffein, inte behöva mjölk och smaka gott ljummet eftersom jag alltför ofta glömmer att dricka teet långa stunder. Och jag tror att jag har hittat min favorit: Rött te med orientalisk kanel från Friggs. Smakar gott och lagom kryddigt. Ett annat tips är ju African Rooibos från Lipton - innehåller i princip samma kryddor (kanel, ingefära, kardemumma) men är lite kryddigare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar att det är det som gör att jag gillar Friggs the, att de är så milda/inte för kryddiga...

Anonym sa...

Orientalisk kanel är mitt favoritte just nu! Eller ja, det har inte blivit så mycket te på ett tag, men i vintras var det det i alla fall...

Anonym sa...

Måste ju bara tillägga att en anledning till att jag gillar Friggs te (förutom att det är gott dårå) är att det känns nyttigt, välgörande på något sätt. Och det är ju alltid ett plus i kanten ;-)

Tusset sa...

Jag sitter och klunkar i mig Friggs kanelte på jobbet - tycker också att det är jättegott!

Lella sa...

Håller med, det är jättegott. Har också Friggs blåbärste, mums! Nu ska jag kika mer på din blogg. Må så gott :o)