31 oktober 2013

Terrin & Vin i Lunds saluhall

Idag testade jag ett nytt lunchställe: Terrin & Vin, mitt i Saluhallen i Lund. Flera soppor och så ett par matiga mackor att välja på. Allt lät lika gott och dessutom bjöd restaurangen på små crostinis med ajvar- och kapriskräm och parmesanflarn.


Både jag och mitt lunchsällskap valde efter lite velande pumpasoppan vars främsta råvara enligt menyn odlats på Norra Fäladen, ett par kilometer norr om centrala Lund. Till soppan serverades ett rökt fläsk och så koriander ovanpå. Riktigt gott och smakrikt!

Helt klart ett trevligt ställe att besöka igen! Stort plus för den där lilla extra omtanken som visades gästerna, både i tilltal på menyn och på de ovan nämnda tilltuggen. 

1 kommentar:

Unknown sa...

hej Helena, Skulle vilja komma i kontakt med dig angående en av din bilder på äpplen. Har försökt att maila dig men tror inte att det kanske kommer fram. Vi arbetar med ett familjeföretag på österlen som arbetar med hudvårdsprodukter. Vi undrar om vi får använda din bild så får du lite produkter av dem? du kan nå mig på 076138 30 99 eller ulrika@theteem.se