22 augusti 2011

Festivalmat

Trots att det bara är ett par mil mellan Lund (där vi bor) och Malmö besöker jag faktiskt inte Malmö speciellt ofta. Det mesta finns ju i Lund... men inte Malmöfestivalen!

Festivalen pågår just nu och har den sympatiska egenskapen att allt är gratis! Storkonserter på Stortorget? Japp! Igår kväll blev det en stund med Veronica Maggio och Daniel Ray-Adams. Men nog om musiken, ännu roligare är ju maten!

Det här året har jag på båda fedtivalbesöken hållit mig till friterad mat, rätt så oavsiktligt! Varje matstund på festivalen är ju en avvägning mellan hur gärna jag vill ha maten och hur länge jag orkar stå i kö. Med den logiken dissade jag klassiker som Louisianas kyckling och satsade på fish'n'chips med en betydligt beskedligare kö. Tyvärr fanns det nog en anledning till den korta kön: för 50 kr fick jag en strut tunna pommes frites och en fiskpinne.


Till efterrätt satsade jag därför på säkra kort: de eviga favoriterna churros med kanelsocker! Och så en munk med hallonglasyr och strössel! Är det festival så är det!


- Posted using BlogPress from my iPhone 4 -

Inga kommentarer: