16 november 2006

Pekanmuffins och latte...


Bild från Espresso Houses hemsida...

Vissa dagar blir middagen helt enkelt en muffins och en stor latte på lättmjölk från Espresso House... Mysigt när man har trevligt sällskap!

Men apropå muffinsen, det var alltså en pekanmuffins, en ny variant. Och jag blev såklart nyfiken. Har sett en annan ny variant tidigare - med bitar av krossade Oreo cookies - men den fanns inte ikväll. Betyget på pekanen? Nja. God smak men inget speciellt. De är nog enkla att göra själv - bara ösa i lite pekannötter i en muffinssmet, kanske lite kanel också. Hmm.

På bilden ovan är det en saffransbiscotti. Är ju löjligt förtjust i de andra biscottisarna så måste pröva saffran också snart!

Gillar Espresso House. Går dit varje dag ju och "hämtar" en latte att dricka på förmiddagsfikat. Gäller att prioritera. Dessutom blir mina kollegor alltid lika förundrade när jag inte dricker automatkaffet. Lite roligt är det!

2 kommentarer:

Tusset sa...

Inte helt fel med köpkaffe varje dag! Som tur är har vi en finfin espressomaskin på jobbet så det är nästan samma sak. Tyvärr måste jag stå och vispa mjölken själv...

Spralligast sa...

Vi har en sådan automat med mjölkpulver i... och kaffepulver... inte riktigt lika gott kan jag tänka mig!